Digitálny marketing sa stáva čoraz nevyhnutnejším nástrojom pre potreby každej web stránky, ktorá do sveta internetu prichádza za účelom zisku alebo šírenia určitej informácie. Veď s tým cieľom je predsa stránka vytvorená – aby mala svojich čitateľov a návštevníkov. Ako ich však zaujať? Ako presvedčiť používateľov internetu, že práve vaša stránka je hodna ich pozornosti? Bez otvorenia internetového prehliadača asi nikto z nás prácu s internetom nezačína. Internetové prehliadače potrebujeme na to, aby sme sa dostali k požadovanej informácii. Ony sú zároveň tým faktorom, ktorý určuje, ktorá informácia môže byť pre nás dôležitá. Do pozornosti nám posúva tie stránky, ktoré prešli jeho vlastnými kritériami. Touto zložitou spleťou pravidiel, ako sa dostať do pozornosti internetových prehliadačov a následne aj ich používateľov, sa zaoberá SEO a SEM.
SEM je skratka pre Search Engine Marketing alebo marketing prehliadačov, pod ktorý spadá aj SEO – Search Engine Optimalization. SEO SEM sú oba nástrojmi digitálneho marketingu, avšak s menšími rozdielmi. V prípade SEO sa dôraz kladie na optimalizáciu stránky za účelom lepšieho umiestnenia vo vyhľadávačoch. Hovoríme v danom prípade len o nástrojoch neplatenej reklamy.
SEM okrem toho využíva aj platené formy marketingu prostredníctvom prehliadačov, ako platená reklama, PPC reklama a podobne. SEO SEM teda tvoria komplexný balíček všetkých nástrojov digitálneho marketingu v internetových prehliadačoch, ktoré vašej stránke dokážu zaručiť popredné umiestnenie a tým pádom aj väčšiu šancu návštev. SEO SEM môžete bez problémov kombinovať, záleží na vašom rozpočte vyčlenenom na účely marketingu. V obore SEO aj SEM pôsobí aj firma SEOlight. SEO SEM marketing nemusíte riešiť na vlastnú päsť. Stačí osloviť firmu SEOlight a váš marketingový plán navrhnú za vás.